چگونگی برقراری امنیت اکانت های وی پی ان

سوالات امنیتی نا امن هستند، چطور حساب کاربری را حفاظت کنید؟

همه ما می دانیم باید یک رمز عبور امن ایجاد کنیم. اما همیشه در مورد رمز در حال نگرانی به سر می بریم. سوالات امنیتی اغلب به آسانی حدس زده می شوند و اغلب می تواند رمز عبور را دور بزنند.پس از خرید کریو و نیز خرید VPN چه کارهایی نیاز به انجام است تا اکانت ما کماکان حفظ بماند؟

protect accout

بسیاری سرویس هایی که سوالات امنیتی را بکار می بردند بسیار نا امن هستند. گوگل و مایکروسافت دیگر سوالات امنیتی را برای حساب های کاربریشان به کار نمی برند در عوض شما می تواند یک حساب کاربری را با یک شماره تلفن همراه بازیابی کنید.

“هک” پلین

این مشکل تنها به صورت تئوری نیست. هک کردن حساب کاربری ایمیل یاهو Sarah Palin در انتخابات سال 2008 بسیار مشهور شد. هکر تنها با استفاده از جایگزینی سریع رمز عبور و جواب دادن به سوال امنیتی این کار را انجام داد. سوال این بود که او کجا همسرش را ملاقات کرده؟ و جواب Wasilla High که با یک تحقیق سریع در گوگل پیدا می شد.

مشکلات با سوالات امنیتی

این تنها مشکلی برای Sarah Palin نیست . وقتی که ما یک حساب کاربری راه اندازی می کنیم ، از حساب کاربری بانک گرفته تا حساب های کاربری ایمیل، اغلب در خواست می کنیم تا یک سوال امنیتی راه اندازی شود. بیشتر اوقات، برای ما لیستی از سوالات ارائه می شود مانند ” دبیرستان شما کجا بوده است؟ و ” اسم مادر شما چیست؟” برخی از وبسایتها به شما اجازه می دهند تا سوالات خاص خودتان را ایجاد کنید ، اما بسیاری شما را مجبور می کنند از لیست پیشنهادی آنها انتخاب کنید و پاسخ بدهید. برخی وب سایتها شما را مجبور به انتخاب چندین سوال امنیتی و پاسخ دادن به آنها می کنند، به این معنی است شما نمی توانید تنها یک پاسخ انتخاب کنید که برای به خاطر سپردن آسان باشد، مجبورید تا چندین سوال مختلف انتخاب کنید و پاسخ های همه آنها را به خاطر بسپارید.

مشکل اصلی با سوالات امنیت یاین است که پاسخ آن سوالات بسیار آشکار است. جواب بسیاری از سوالات مانند : روز تولد شما کی است؟ دبیرستان شما کجا است؟ اطلاعات عمومی هستند، اگر کسی برای جستجوی آن علاقمند باشد. حتی ممکن است افراد بتوانند آنها را با تحقیق در گوگل بدست آورند. حتی اگر پاسخ دادن به آنها توسط اطلاعات عمومی در حال حاظر ممکن نباشد، بیشتر افراد عادی در مکالمات معمولی اطلاعاتی مانند اینکه “کجا همسر خود را ملاقات کرده اند و یا کجا به مدرسه رفته اند” خود  به اشتراک خواهند گذاشت.

سوالات امنیتی اساسی

اگر شما هرگز رمز عبور حساب کاربری را دوباره جایگزین نکرده اید، ممکن است هرگز مجبور نباشید تا با سوال امنیتی سر و کار داشته باشید و ممکن است آنها را فراموش کنید. شما اعلب قادر خواهید بود روی لینکی کلیک کنید که به شما بگوید رمز عبور را فراموش کرده اید و اگر به سوال امنیتی پاسخ درستی داده باشید ، شما به حساب کاربری مورد نظر دست خواهید یافت. در این روش، سوال امنیتی به شما این اجازه را می دهد که رمز عبور را دور بزنید. حساب کاربری شما دیگر به امنی رمز عبور شما نیست، تنها به امنی آشکارترین سوالات امنیتی شما است.

پاسخ های سوالات امنیتی برای حدس زدن بسیار آسان می باشند. برای مثال، اگر سوال امنیتی این باشد که نام اولین حیوان خانگی شما چه بوده است؟ حدس زدن از میان نام های حیوانات خانگی متداول بسیار آسان است. فرقی نمی کند اگر رمز عبور شما چیزی سختی برای حدس زدن مانند “3&40$d#%$t#kteyt” باشد. اگر نام اولین حیوان خانگی شما “Fido” باشد و شما به سوال امنیتی دقیق پاسخ داده باشید، پاسخ به آسانی حدس زده خواهد شد.

همه سرویس ها حساب کاربری شما را مجددا راه اندازی نخواهند کرد و به شخص دیگر دسترسی نمی دهند . سرویس های دیگر از سوالات امنیتی استفاده می کنند به عنوان بخشی از فرآیند احراز هویت که اطلاعات شخصی دیگر نیاز دارد.

چگونه سوالات امنیتی را انتخاب و به آنها پاسخ بدهیم

هنگامیکه سوالات امنیتی را انتخاب می کنید و به آنها پاسخ می دهید همه این ها را در ذهن خود نگه دارید. سوالی را نتخاب کنید که پیدا کردن یا حدس زدن پاسخ  آن برای دیگران مشکل باشد، نه چیزی مثل: شما کجا به مدرسه رفته اید؟

انتخاب دیگر این است که از سوالات امنیتی خارج شوید. برای مثال، اگر به شما شانس این داده شده است که خودتان سوال امنیتی را بنویسید، شما می توانید سوالی مانند این را بنویسید: ” جواب چیست؟”  سپس شما می توانید پاسخی ارائه دهید که از سوال امنتر باشد. شاید در پاسخ سوالی که تهیه کرده بودید مانند:  جواب چیست؟ اینگونه پاسخ دهید : “45D%po#Yih8d0Y$fgp(i34t”

شما اکنون دومین رمز عبور را برای حساب کاربری خود دارید، آن را در جایی امن بنویسید یا در برنامه های مدیریت رمز عبور مانند  LastPass یا KeePass ذخیره کنید. با این نوع پاسخ ها، اساسا یک رمز عبور دوم خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که لزومی ندارد به سوالات دقیق جواب بدهید، برای مثال، اگر سوال این بود که کجا به مدرسه رفته اید؟ و شما تمام عمر خود را در نیویورک زندگی کرده اید، لزومی ندارد جواب را نیویورک بنویسید چون حدس زدن آن بسیار آسان است. جواب شما می توانید چیزی شبیه به ” در میان ماه” یا یک جواب غیر واقعی باشد که شما بخاطر خواهید سپرد اما برای افراد دیگر حدس زدن آن مشکل است. البته ، حتی اگر این جواب نسبت به یک جواب تصادفی بسیار آشکارتر باشد. حتی اگر شما مجبور به استفاده از سوالات مشخص شده بودید، شما آزاد هستید برای اینکه هر پاسخی که می خواهید و می توانید به خاطر بسپارید را وارد کنید.

سوالات امنیتی نا امن هستند. اما، حتی اگر شما مجبور بودید از آنها استفاده کنید، به یاد داشته باشید که هرگز مجبور نیستید پاسخ های دقیق وارد کنید.

هر کاری انجام می دهید، از این اطمینان حاصل کنید که یک در پشتی برای مهاجمان که بتوانند رمز عبور شما را دور بزنند باز نکنید.

خرید کریو و خرید VPN در parsvpn.online

مطالب مرتبط